English خانه تماس با ما نقشه سایت







نرم افزار ایام سلامتی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یک تحقیق نشان داد زندگی سالم حتی اگر از میانسالی شروع شود، ظرف چند سال می‌تواند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و مرگ زودهنگام را کاهش دهد.
 
 
  افراد میانسالی که خوردن پنج بار یا بیشتر میوه و سبزی در روز، ورزش به میزان حداقل ‪ ۲/۵ساعت در هفته، پایین نگاه داشتن وزن و سیگار نکشیدن را شروع کنند، ظرف چهار سال پس از شروع این برنامه زندگی، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را ‪ ۳۵درصد و خطر مرگ خود را ‪ ۴۰درصد کاهش می‌دهند.
دکتر “دانا کینگ” در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی که راهنمای این طرح پژوهشی بوده است، گفت افرادی که یک روش زندگی سالم را برمی‌گزینند، ظرف چهار سال به کسانی می‌رسند که از ابتدا به همین شیوه زندگی کرده‌اند.
البته وی اضافه کرد که این بدان معنا نیست که مردم برای شروع زندگی سالم و درست، باید تا چهل، پنجاه سالگی صبر کنند. مساله این است که میانسالان باید بدانند اگر تاکنون زندگی سالمی نداشته‌اند، دیر نشده است و با تصحیح روش زندگی می‌توانند به سرعت نتیجه بگیرند.
کینگ و گروه محققانش در نظر داشتند ببینند کسانی که دیر به فکر خوردن میوه و سبزی زیاد و راه پیمایی روزانه به مدت۳۰دقیقه می‌افتند، می‌توانند از این کار نتیجه بگیرند یا نه.
این پژوهشگران در مقاله‌ای که در مجله پزشکی آمریکا به چاپ رسید، گفتند در اواخر دهه ‪ ۱۹۸۰که این تحقیق در مورد حدود ۱۶هزار آمریکایی ‪۴۵تا ‪ ۶۴ساله انجام شد، فقط ‪ ۸/۵درصد از این افراد هر چهار نکته مورد نظر آنها در مورد زندگی سالم را رعایت می‌کردند.
پس از شروع این مطالعه، ‪ ۸/۴درصد میانسالان مورد تحقیق، رعایت چهار اصل زندگی سالم را آغاز کردند.
۹۸۰نفری که شیوه زندگیشان را تغییر دادند، به فکر مصرف زیاد میوه وسبزیجات افتادند اما کاستن وزن و رساندن آن به وزن مطلوب، کمترین محبوبیت را بین آنان داشت.
اما این تحقیق نشان داد زمانی که افراد هر چهار اصل سلامتی را رعایت کردند، موارد ابتلای آنان به بیماری قلبی و مرگ به هر دلیل، به شدت کاهش پیدا کرد.
اما لازمه رسیدن به این نتیجه، رعایت هر چهار اصل زندگی سالم بود به صورتی که رعایت تنها سه اصل، فایده قلبی به دنبال نداشت و از خطر مرگ نیز به میزان کمتری کاسته شد.
با این‌همه، دکتر نیکلاس دیویس از کالج پزشکی آلبرت اینشتین گفت شیوه‌های زندگی سالم هرچه بیشتر باشد، بهتراست.
این گروه تحقیقاتی، سن، جنسیت، نژاد و دیگر عوامل خطر بیماری قلبی‌عروقی را مدنظر قرار دادند اما آنانی که سبک زندگیشان را تغییر دادند برخی عادات دیگرشان را نیز عوض کردند از جمله کمتر کردن مصرف نمک و یا افزایش مصرف کلسیم که در بهبود وضعیت سلامتی‌شان موثر بود.
این مطالعه نشان داد به ویژه در مردان، سیاهپوستان، افرادی با تحصیلات کمتر و درآمد پایین تر و افرادی که دچار فشارخون بالا یا دیابت هستند، احتمال رعایت دستورالعمل‌های مربوط به سلامتی چه در جوانی و چه در میانسالی، کمتر است.
 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هفت توصیه ی ساده برای کاهش وزن
• هدفی برای کاهش چربی بدن تان تعیین کنید و ساختاربدن تان را بهترکنید.
• 
آب بیشتری بنوشید. بدن اکثرمردم به طورمزمن حالتی دارد که آب زدایی شده است. ما اغلب تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم و هنگامی که باید آب ومایعات بنوشیم، غذا می خوریم. همیشه به محض اینکه ازخواب بیدار شدید وهروقت که احساس گرسنگی کردید، قبل از اینکه چیزی بخورید، یک لیوان آب بزرگ بنوشید.
• 
توجه تان را روی فعال بودن بیشتر متمرکز کنید. نشستن برای یک مدت زمان طولانی ، برای سلامتی تان خطرناک است و هیچ وقت یک ساعت مداوم ننشینید. پیاده روی هم خیلی برایتان مفید است.
• 
عضله هایتان را بسازید و تقویت کنید.
• 
رژیم غذایی تان را اصلاح کنید. فست فود، غذاهای عمل آورده شده و بسته بندی شده را در رژِیم غذایی کنونی تان با غذاهای طبیعی تازه مثل میوه ها وسبزیجات ، آجیل ها، دانه ها، تخم مرغ، ماهی و گوشت جایگزین کنید.
• 
خواب شبانه ی کافی داشته باشید.
• 
به طورمستمر از تکنیک های کاهش استرس استفاده نمایید.
منبع:   http://www.news-medical.net
 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چگونه وقتی تنها هستیم از یک حمله قلبی جان سالم به در ببریم
بسیاری از مردم، زمانی که با حمله قلبی مواجه می شوند، تنها و بدون کمک هستند. شخصی که ضربان قلب او نا منظم است و کسی که شروع به احساس ضعف می کند، تنها حدود 10 ثانیه قبل از دست دادن هوشیاریش، وقت دارد.
به هر حال، این افراد می توانند با سرفه های مکرر و شدید به خود کمک کنند، ولی چگونه؟ پیش از هر سرفه باید نفس عمیق کشید، و سرفه باید عمیق و کش دار باشد به نحوی که خلط سینه را از عمق سینه ایجاد کند. توالی یک نفس و یک سرفه  باید حدودا هر 2 ثانیه یکبار بدون توقف تکرار شود، تا کمک برسد و یا ضربان قلب دوباره به حالت عادی باز گردد.
نفس های عمیق، اکسیژن را به داخل شش ها می کشد و حرکت های سرفه، موجب فشار به قلب و تداوم جریان گردش خون توسط آن می شود. همچنین این فشار فشرده کننده روی قلب، موجب بازیابی ریتم نرمال ضربان آن می شود.  بدین طریق، قربانیان حملات قلبی می توانند تا رسیدن به بیمارستان حیات خود را حفظ کنند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بررسی علت بروز خستگی زودهنگام در زنان
بر اساس پژوهشهای انجام شده، علتهای بروز خستگی زودهنگام در زنان به ویژه زنان شاغل ( که علاوه بر تامین قسمتی از مخارج زندگی باید وظایف مادری خوب و مهربان و زن پرانرژی را به خوبی ایفاء کنند )، مورد بررسی قرار گرفت.
دراین پژوهش، علت خستگی زنان: کم خونی ،‌کم کاری تیروئید ،‌عفونت دستگاه ادراری ، مصرف کافئین زیاد، ‌رژیم غذایی نامناسب،‌کمبود خواب، بیماریهای قلبی و استرس را، از جمله این علتها عنوان شده است .
زنان باید برای تشخیص کم خونی، به پزشک مراجعه و در صورت دارا بودن کم خونی می توانند در کنار توصیه های داروئی، با مصرف غذاهایی همچون: اسفناج ، کلم بروکلی و گوشت، مشکل خستگی خود را در کمتر از 30روز رفع کنند.
سایر توصیه ها:
-          اگر به طور معمول کم کار هستید و یا دچار افسردگی شده اید، ممکن است تیروئید کم کار داشته باشید که در این صورت، می توانید با مراجعه به پزشک و درمان به رفع مشکل خود کمک کنید .
-          مصرف کافئین زیاد و رژیم غذایی نامناسب می تواند موجب بروز خستگی زودرس در زنان شود. استفاده از قهوه ، شکلات ،‌نوشابه و همچنین کاهش دریافت کالری مورد نیاز به بدن، می تواند در بروز خستگی موثر باشد .
-          بی نظمی و کمبود خواب نیز، از دیگر عوامل بروز خستگی در این مقاله عنوان شده است و توصیه شده با خوردن غذاهای سبک در شب و تنظیم ساعت خواب، به شادابی خود در محیط خانه و اجتماع کمک کنید .
بانوان محترم برای اطمینان از سلامتی خود، به ویژه سلامتی قلبتان، بهتر است سالانه با مراجعه به پزشک، آزمایشهای لازم را انجام دهید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
افرادیکه قصد دارند طول عمر بیشتر و زندگی توام با سلامتی و شادابی را تجربه کنند با رعایت نکات زیر باین هدف خواهند رسید:
 داشتن فعالیت بدنی منظم -1
 
داشتن یک رژیم غذایی سالم وبهداشتی -2
  
 سیگار نکشیدن-3
 
 
    عدم مصرف مشروبات الکلی-4
طراحی و اجرا: اداره آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه
Copyright © 2010 Arak University of Medical Sciences - All rights reserved